פרוט המסלול למסע רוחני בטיבט ונאפל 4/2018

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

  • יום 1+2:  ת\"א – קטמנדו
    נתמקם בנפאל באיזור קטמנדו נטייל בשווקים ובאיזור טאמל נתרגל למקום ולאווירה
    יום 3: קטמנדו
    בבוקר נצא לראות את מנזר הקופים
    נלך ללמוד ולקנות קערות טיבטיות
    יום 3: קטמנדו
    אחרי ארוחת הבוקר ניסע למנזר הקופים, במהלך השהות קטמנדו  נבקר במפעל המייצר קערות טיבטיות נלמד אותן נוכל לרכוש לעצמנו..
    יום 4: קטמנדו
    העיר העתיקה, השלמות של כלי נגינה שופרות צדף וקריסטלים.
    יום 5: נסיעה ל-Magarkot
    עיר שריפת הגופות
    הסטופה הגדולה
    עיר Bhaktapur
    יום 6: Nagarkot
    נקום מוקדם לראות את הזריחה מעל הרי ההימליה
    נאכל ארוחת בוקר בעיר
    וניסע לכיוון מנזר בודהה
    יום 7: מנזר בודהה
    לאחר שהתארגנו נחווה חוויה בודהיסטית של שקט והתבוננות – זה יהיה יום של שקט. בו לא נדבר אלא רק נקשיב ונתבונן. בדיוק כפי שהנזירים עושים כשהם מבקשים לקבל תשובות ותובנות על עצמם.
    יום 8: מנזר בודהה
    אחרי ארוחת הבוקר נתארגן ואחרי ארוחת הצהריים נתחיל את החזרה לקטמנדו 
    יום 9:  טיסה להסה
    עם בוקר נצא בטיסה ללהסה (Lhasa), הנמצאת בגובה 3,595 מ\' מעל פני הים הינה בירת טיבט. ביום הראשון נקדיש להסתגלות לגובה לא נסתובב יותר מידי בשל מחלת גבהים.
    נגיעה לעיר Tsedang
    יום 10:  מנזר מינדרולינג, סאמיה
    נחצה את הנהר במעבורת ונמשיך בנסיעה לאורך גדתו הנגדית, אל כפר ומנזר סאמיה (Samye), המנזר הראשון בטיבט (מאה 8). המנזר בנוי במתכונת דיאגרמה קוסמית, הקרויה מנדלה. לפי המסורת בסאמיה נערך ויכוח תיאולוגי חשוב בין שני מורי דת בודהיסטים – האחד סיני והאחר הודי. לתוצאות הויכוח היו השלכות מרחיקות לכת על עתידו של הבודהיזם הטיבטי. ניסע חזרה ללהסה לאורך גדות נהר יארלונג צנגפו (Yarlung Tsangpo), או בסנסקריט הברהמפוטרה עד מנזר מינדרולינג, המנזר החשוב ביותר של זרם הניגמה במרכז טיבט. 

    יום 11:   אגם ימדרוק, מנזר סמדינג, צדנג
    נצא בנסיעה אל אגם ימדורק (Yamdrok Tso), אגם שצורתו כשל עקרב וצבעו טורקיז. זהו אחד מארבעת האגמים הקדושים בטיבט. בהתאם לכושר שלנו ייתכן וניסע לכפר ננגרטסה ומפה בהליכה רגלית (כשעתיים) למנזר סמדינג, ממנו נשקף נוף יפה על אגם ימדרוק והאגם הקטן דומו שבמרכזו. ראש המנזר הינה אשה. נלון בעיירה הקטנה צדנג. (3,630 מ\')
    יום 12:  אל שיגאצה
    עם בוקר נצא נסיעה אל שיגאצה (Shigatse), אחת מנקודות היישוב הגדולות ביותר בטיבט. בהגיענו נבקר בשוק המקומי ונטייל ברחובות העיר. לינה בשיגאצה.(3,840 מ)
    יום 13:  שיגאצה- גיאנצה
    נבקר בקומפלקס העצום של מנזר טאשי לומפו (Tashilumpo), מקום מושבו המסורתי של הפנצ\'ן לאמה (Panchen Lama). באחד מהיכלי המנזר שוכן פסל בודהה מאיטראה (Maitreya, הבודהה של העתיד) מצופה זהב שגובהו 27 מטרים. בסיום הסיור ניסע אל העיירה גיאנצה (Gyantse), לאחר ההגעה אל גיאנצה נבקר בסטופת קומבום (Kumbum) המפורסמת שנבנתה במאה ה- 15 ומכילה אלפי פרסקאות מקוריים. לינה בגיאנצה. (3,980 מ\')
    יום 14-15 נקודת טיפוס להרי ההימלאיה.
    יום 16:  היכרות עם בירת טיבט
    נבקר בשני מנזרים חשובים מאוד:  מנזר דרפונג ((Drepung, הנמצא מערבית, ומנזר סרה (Sera) שנהרס במהלך מהפכת התרבות וכיום הולך ונבנה מחדש. ננסה לראות את תהליך ההתדיינות שנעשה בחצר בין הנזירים.
    כמו במסורת הטיבטית נעשה שלושה סיבובים בבארקור (Barkhor)- סיבוב הקפת המקדש, גדוש עולי רגל ובשפע דוכנים לממכר תשמישי קדושה, בגדים, תכשיטים ואבני טורקיז.  נכנס לקודש הקודשים של העיר – מקדש הג\'וקאנג (Jokhang), המוכר גם כמקדש הקדום ביותר בטיבט ובו פסל בודהה מוזהב.
    יום 17:  להסה
    את הימים הבאים נקדיש להכרות עם העיר, שהייתה מסתורין במשך מאות שנים. תחת השלטון הסיני העיר עוברת תהליך של מודרניזציה והריסת המורשת הטיבטית. לאחר נחיתה (בשעות הצהריים) ניסע לעיר,  נתארגן במלון ונצא לטיול רגלי בעיר. 
    היום נבקר בגולת הכותרת – הפוטאלה (Potala), שהוכר לאחרונה גם אתר מורשת עולמית על ידי אונסק\"ו. זה היה מקום שבתו של הדלאי למה, ראשי הנזירות ומקום התכנסות השרים הטיבטים עד הכיבוש הסיני. נמשיך לנורבליגנקה ((Nurblingka, מעון הקיץ של הדלאי לאמה.  לינה בלהסה (3,595 מ\').
    יום 18:  עמק להסה: מנזר גנדן
    היום ניסע דרום מזרחית מהעיר אל המנזר הגדול השלישי בטיבט: גנדן (Ganden), מנזר שנוסד על ידי צונג קא פה (Tsong Ka pa), אשר ייסד את זרם הגלוקפה (Geluk pa), \"הכובעים הצהובים\". בראש הזרם יושב הדלאי למה וראש המנזר נחשב מורה החשוב ביותר בזרם הגלוקפה. המנזר נבנה במיקום מרהיב גבוה מעל העמק ומאפשר תצפיות מרשימות על האזור. בעונה זו נוכל למצוא גידולי שעורה וחרדל באזורים הפוריים ליד הנחלים.
    ימים  19-22:  טיסה לקטמנדו
    לאחר ארוחת הבוקר נעבור לשדה התעופה של להסה לטיסה ישירה לקטמנדו, בירת נפאל
    נסיים את מסענו בשהות של 3 ימים במנזר קופאן בו נתגורר ונחווה את החיים במנזר טיבטי ביחד עם הנזירים והמורים הבודהיסטים.
    מנזר קופאן השוכן על ראש גבעה צפונית לבודהאנאת הוא ביתם של יותר מ-300 נזירים, מורים ועובדים המקדישים את חייהם ללימוד ותרגול הבודהיזם הטיבטי. מנזר קופאן שייך לזרם הגאלוג (Gelug) בבודהיזם הטיבטי, אליו משתייך גם הדלאי לאמה. מן המנזר נשקף נוף מדהים ועוצר נשימה על האזור ובקרבתו מנזרים נוספים – שגם בהם נבקר במהלך שהותנו במנזר קופאן.
    מנזר קופאן בנוי בצורה מודרנית, חיים בו גם נזירים מערביים והוא נוהג לארח מערביים באופן קבוע. מקום ייחודי זה מאפשר לנו לאכול, לישון, לחיות, לחוות את חיי היום יום, ולהשתתף בפולחן הדתי והתפילות של הבודהיזים הטיבטי. נתפלל עם הנזירים, נתהלך ונתנהג בהתאם לרוח המקום.
    השהות והחיים במנזר יאפשרו לנו לעבור חוויה רוחנית מדהימה שנשזרים בה נוף נפלא, רוח, בודהיזם, מדיטציה ועבודה פנימית.
    בכל בוקר נתחיל את היום במדיטציה, התכנסות, התבוננות והקשבה פנימית.
    במהלך היום נעבוד על דברים שמפעילים אותנו כמו כעסים, פחדים וקנאה.
    את היום נסיים במדיטציה מרגיעה שתעביר אותנו אל שלוות הלילה במנזר.

נטייל במנזרים מסביב.

ימים  23-24:  קטמנדו- בומבי/דלהי ישראל
נעבור עצמאית לשדה התעופה של דלהי או מומבי ומשם בטיסה דרך יעד ביניים לישראל

יתכנו שינויים במסלול עקב הטיסות, מזג האויר, הוראות השלטונות ומיטב שיקולי המדריך לטובת הטיול.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_modal modal_title=\"הרשם כאן לטיול מנזרים בטיבט 4/2018\" modal_on=\"image\" btn_img=\"id^15590|url^https://hebrewletterscode.com/wp-content/uploads/2016/04/לקבלת-פרטים-נוספים-התקשרו.jpg|caption^null|alt^null|title^לקבלת פרטים נוספים התקשרו|description^null\" overlay_bg_color=\"#3988d6\" overlay_bg_opacity=\"70\" content_bg_color=\"#bce0f2\" header_bg_color=\"#37a7f2\" modal_border_style=\"solid\" modal_border_width=\"2\" modal_border_color=\"#13c2f7\" modal_border_radius=\"2\"][gravityform id=\"41\" title=\"false\" description=\"false\" ajax=\"false\"][/ultimate_modal][/vc_column][/vc_row]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *