תוף בתקופה העתיקה

[vc_row][vc_column width=\"1/3\"][/vc_column][vc_column width=\"1/3\"][vc_single_image image=\"16406\" img_size=\"medium\"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ממה עשוי התוף?
התוף עשוי ממסגרת עץ עגולה,שעליה מתוח עור.

ממתי השתמשו בכלי הנגינה?
זהו אחד הכלים העתיקים שיש וכל התרבויות השתמשו בו וחלקם עדין משתמשים לריפוי,לטקסים ולהעלאת האנרגיה. חלק מהתופים הידועים היום הם: תוף אינדיאני, תוף מרים, התופים המודרניים שמשתמשים בכל להקה וכל תרבות יש את התוף שלה וגם שם אחר.

לצורך של מה השתמשו?
כל התרבויות עדין משתמשים בתופים לטקסים וחלקם גם בתפילות ולהעלאת התדר כמו: אפריקה זהו כלי נגינה חשוב ואני חושבת שהוא גם כלי מרכזי בגלל הפשטות ההכנה שלו והעוצמה והתדר החזקה שלו. בטיבט – משתמשים בתופים בזמן התפילה. הערבים – יש את הטרבוקה. היהודים – יש את תוף מרים, ובנוסף התוף מוזכר גם בבית המקדש.

ציתותים מתוך המקורות היהודיים (התורה).

  • \"ותיקח מרים הנביאה אחות אהרון את התוף בידה, ותצאנה כל הנשים אחריה בתופים ובמחולות\" (שמות ט\"ו,כ).
  • בת יפתח יצאה לקראת אביה, השב מהמלחמה בבני עמון,\"בתופים ובמחולות\".
  • התוף הוא כלי הנגינה שהיה בידי הנביאים שפגש שאול.
  • תהילים שזה ספר שירה שכתב דוד המלך ושם יש שילוב נגינה ושירה של בני ישראל.
  • בבית המקדש: \"קידמו שרים אחר נוגנים, בתוף עלמות תופפות\"(תהילים ס\"ח,כו). בעוד מקום: \"סעו זימרה ותנו תוף,כינור נעים אם נבל\" (תהילים פ\"א,ג).
  • נגינה בתוף, אכזיב, מאה 6 לפה\"ס.

  בחפירות ארכיאולוגיות שנעשו באכזיב, נמצאו כלי נגינה של התוף. במצריים ואצל הבבלים והפרסים היה מקובל תוף מלבני  גם תוף מרובע.   תמונות מתוך חפירות ארכיאולוגיות שנמצאו והוכיחו שהיה תוף בשימוש בתקופה העתיקה

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *